Strony internetowe Muzeum-Zamku w Łańcucie używają cookies („ciasteczek”). Są one potrzebne do prawidłowego działania oraz używane do celów statystycznych. Korzystając z niniejszego serwisu internetowego wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki. Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej lub zmienić ustawienia przeglądarki zapoznaj się z Polityką plików cookies.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wersja dla niepełnosprawnych Mapa strony

Menu główne

Konferencja „Zamek w Łańcucie i jego potencjał na muzealnej mapie Polski”

We wtorek 21 listopada br. w Sali Balowej miała miejsce konferencja pt. „Zamek w Łańcucie i jego potencjał na muzealnej mapie Polski”. Zaproszeni goście poznali odpowiedź m.in. na pytanie o miejsce dawnej rezydencji magnackiej w świadomości mieszkańców Podkarpacia.

Referaty i prelegenci konferencji:
• Krótka prezentacja Muzeum-Zamek w Łańcucie – Wit Karol Wojtowicz, Dyrektor Muzeum-Zamek w Łańcucie
• Potencjał wizerunkowy Muzeum-Zamek w Łańcucie – prezentacja wyników badań – dr hab. Dariusz Tworzydło, Prezes Zarządu EXACTO Sp. z o.o., Przemysław Szuba, Zastępca Kierownika Działu Badań i Analiz Strategicznych EXACTO Sp. z o.o.
• Zamierzenia remontowo-konserwatorskie Muzeum-Zamek w Łańcucie do końca 2020 r. – Grażyna Ulma, Zastępca Dyrektora Muzeum-Zamek w Łańcucie

---------------------------

Jak wynika z badań, Muzeum-Zamek w Łańcucie to niekwestionowany lider w obszarze natężenia ruchu turystycznego na Podkarpaciu. Badania zostały przeprowadzone na grupie kilkuset turystów z całego województwa. Tylko w ubiegłym roku odwiedzający Zamek zakupili prawie 430 tysięcy biletów wstępu.

Jak wynika ze sporządzonego raportu: Muzeum-Zamek w Łańcucie jest najważniejszym punktem turystycznym na mapie Podkarpacia. Dawna rezydencja magnacka cieszy się bardzo dobrymi opiniami oraz rekordową rozpoznawalnością na poziomie 97%. Dla porównania: Muzeum Okręgowe w Rzeszowie jest obiektem rozpoznawalnym przez 63% respondentów, Muzeum Narodowe Ziemi Przemyskiej – 56%, a Zamek w Krasiczynie i Baranowie przez 55% badanych. W tej perspektywie Muzeum-Zamek w Łańcucie jest marką zakorzenioną w świadomości mieszkańców województwa podkarpackiego oraz zajmuje pod tym względem pozycję lidera.

Muzeum-Zamku w Łańcucie posiada stały i wysoki udział w regionalnym rynku turystycznym, który wynosi około 30%. Oznacza to, że co trzeci turysta korzystający wielowymiarowej oferty edukacyjno-kulturalnej podkarpackich muzeów decyduje się na odwiedzenie łańcuckiej rezydencji. Frekwencja odwiedzin Muzeum była w ubiegłym roku o 18 razy wyższa od średniej wojewódzkiej oraz 11-krotnie przewyższała średnią krajową. Wyróżnikami promocyjnymi łańcuckiego Muzeum są – w opinii przebadanych respondentów – Park, Stajnie Cugowe wraz z Powozownią oraz komnaty zamkowe. Badani wskazali również preferowane przez nich elementy ekspozycji Muzeum-Zamku w Łańcucie, którymi są kolejno: Park, Zamek Lubomirskich i Potockich, Storczykarnia, Wozownia oraz Oranżeria. Czterech na pięciu respondentów uważa przy tym, że podejmowanie kolejnych inwestycji z zakresu rozbudowy oferty turystycznej zwiększy zainteresowanie ze strony odwiedzających. Za wizytówkę łańcuckiego Muzeum uznany został natomiast park otaczający dawną rezydencję magnacką.

– Wysokie oceny wystawione przez turystów są dla nas powodem do dumy. Dużym optymizmem napawa również fakt, że zgodnie z wynikami badań rozpoznawalne jest nie tylko samo muzeum, ale również organizowane w nim wydarzenia takie jak Muzyczny Festiwal w Łańcucie, Noc Muzeów czy wieczory literacko-muzyczne – mówił Wit Karol Wojtowicz, Dyrektor Muzeum-Zamku w Łańcucie. – Chcemy ciągle ulepszać naszą ofertę i dostosować ją do oczekiwań turystów. Dzięki prowadzonym badaniom możemy ocenić poziom zadowolenia odwiedzających nas osób oraz ocenić skuteczność dotychczas prowadzonych działań. Taka wiedza pozwala w precyzyjny sposób wytyczać dalszy kierunek rozwoju Muzeum-Zamku w Łańcucie – dodał Dyrektor.

Na pytanie o ponowne odwiedziny Muzeum pozytywnej odpowiedzi udzieliło ponad 70% respondentów. Deklaracja ponownej wizyty najczęściej padała wśród kobiet, osób pracujących oraz wydających na kulturę kwotę powyżej 50 zł miesięcznie. Czynnikami sprzyjającymi były także wyższy poziom wykształcenia, wiek od 25 do 44 lat oraz miejsce zamieszkania w pobliżu Łańcuta. Prawie 60% respondentów twierdzi również, że Muzeum-Zamek w Łańcucie ma silną pozycję na krajowym rynku turystycznym, a nieco ponad 10% określa go jako jednego z liderów. Badanie uwzględniło również szereg innych czynników. Przeprowadzona została analiza danych zastanych oraz sprawdzony m.in. potencjał podkarpackich marek muzealnych, wrażliwość cenowa, konkurencyjność Podkarpackiej oferty turystycznej i źródła informacji o Muzeum-Zamku w Łańcucie.

Sporządzony raport daje kompleksowy obraz łańcuckiego Muzeum na tle jego konkurencji oraz w stosunku do ofert turystycznych z całej Polski. To już trzecia edycja badań przeprowadzonych z udziałem osób odwiedzających Muzeum-Zamek w Łańcucie. Poprzednie zrealizowane zostały w roku 2016 oraz w pierwszej połowie 2017 roku. W najnowszym badaniu pozyskano opinię 300 potencjalnych turystów z całego Podkarpacia.


Copyright © 2007–2012 Muzeum – Zamek w Łańcucie
Projekt i realizacja www.activedot.pl O serwisie